Hoppträning

Tänkte skriva lite om hoppträningen, har även fått et förfrågan om att lägga ut lite filmer.
Så jag har klippt ihop en film med 3 olika filmer ifrån olika tidpunkter.
 
Filmen kommer så fort den är klar :)
 
Men medans den laddar så skriver jag lite om träningen.
 
Det va en hoppträning innan våran så den blev lite försenad typ 20-30 min.
 
Men sen när vi väl fick komma in så red vi fram, tyckte det va en bra framridningsövning då jag är väldigt duktig på att sitta och hålla igen tempot och inte gasa på..
Tempo ökningar och verkligen gasagasa övningar, haha men dom va bra!
 
Efter det började vi hoppa banan såg ut såhär:
 
 
Skitsnyggt :D
 
Men det va en väldigt bra bana, först stutts till stutts efter det kombination efter det räcke till oxer och sen dogglegg räcke - oxer.
 
Själv tyckte jag att jag red som en röv, men Karin (som jag rider för) tyckte det såg bra ut och att Mysan verkligen har förändrats åt det bättre!
Hon bjuder på alla och är så sjukt taggad för att hoppa, det är jättekul!
Men känns som att jag inte hänger med, för jag hoppas så sällan..
men är sjukt nöjd över henne, det är helt otroligt vad hon växt i all ridning och hur hon beter sig så mycket bättre.
 
Hon har inte vägrat på en ända träning sen hon vart "skadad" och det är så skönt, hon har blivit mycket mera ärlig på hinder vilket gör att jag inte alls är lite rädd eller feg för att trycka på och hoppa med henne!
Dock så har hon börjat med glädjeskutt efter hindrena, men det ser jag mer som bra även fast jag nästan pussar väggen varje gång hahah :)
 
Är iaf sjukt stolt över hur långt vi kommit även fast det är långt ifrån det bästa!
 
 
Nu ska jag fortsätta men filmen så den kommer upp snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0